Ovatko kiroukset totta vai pelkkä myytti?

Nykyään laaja uskomus on, ettei kirouksia ole olemassa, vaan se on jotain, mikä tapahtui vuosia sitten esi-isiemme aikana.

Mietitäänpä kuitenkin. Oletko koskaan huomannut, kuinka ongelma voi siirtyä perheissämme sukupolvelta toiselle? Ehkä sanoit joskus:

“En koskaan tule olemaan kuten vanhempani.”

“En aio koskaan olla väkivaltaisessa suhteessa tai anna kenenkään vahingoittaa minua.”

“Minusta ei koskaan tule yksinhuoltajaa.”

“En tule koskaan eroamaan.”

Mutta vuosia myöhemmin löydät itsesi eläen uudelleen vanhempiesi tarinaa sairaudesta, riippuvuudesta, hyväksikäytöstä, petoksista, erosta ja hylkäämisestä, ja huomaat juuttuneesi samaan kierteeseen, johon vannoit, ettet koskaan joutuisi.

Raamatussa puhutaan miehestä, joka oli sokea syntymästään asti. Kun Jeesus kulki ohitse opetuslapset kysyivät häneltä:

“…kuka teki syntiä, tämäkö vai hänen vanhempansa, että hänen piti sokeana syntymän?” (Joh. 9:2)

Oletko sinä tässä tilanteessa? Onko sinulla outoja ongelmia, joista ympärilläsi olevat ihmiset olettavat, että sinä tai perheesi olette tehneet jotain todella pahaa ja kärsitte nyt seurauksia?

Ei ole väliä, minkä nimen ihmiset antavat tälle ilmiölle: huono onni, huono karma tai jinx. Hengellisellä mittapuulla kiroukset ovat todellisia ja elämä voi olla kirous, jos et tee mikä on oikein.

Jos et kuitenkaan hyväksy sitä, että elämä on kirous ja päätät taistella muutoksen puolesta, meillä on sinulle hyviä uutisia. Tämä kirous voidaan – ja tullaan – murtamaan uskosi kautta. Raamattu sanoo selvästi, että Jeesus otti elämääsi vaivanneen kirouksen päälleen lunastaakseen sinut, poistaakseen sen elämästäsi (Galatalaisille 3:13).

Kokoonnumme joka perjantai taistelemaan tätä “vihollista” vastaan. Rukouksemme taistelevat jokaisessa elämämme itseään toistavassa tilanteessa. Siksi älä hyväksy elämääsi sellaisenaan jatkaaksesi samassa. Älä anna tämän kirouksen voittaa perhettäsi.

Liity joukkoomme joka perjantai, kun jatkamme Jerikon suurta rukousketjua. Me päätämme jokaisen elämässäsi kohtaavan muurin romahtavan. Opit vapautumaan kirouksista, jotka ovat vieneet rauhasi.