Onko viivyttely pidättänyt elämääsi?

Image by Freepik

Onko viivyttely pidättänyt elämääsi? Lue, kuinka päästä eroon tästä haitallisesta tavasta!

Kukapa ei olisi jättänyt syrjään tärkeitä tehtäviä sosiaalista mediaa selatakseen, videoita katsoakseen tai  uutisia ja uusimpia juoruja lukeakseen?

On myös niitä, jotka omistautuvat suosikkisarjojensa jaksojen ahmimiseen sen sijaan, että he hoitaisivat tärkeitä vastuita.

Tämä asenne, jota kutsutaan viivyttelemiseksi, on yleisempää kuin kuvittelemme ja voi olla erittäin haitallista. Se on johtanut moniin rikkinäisiin ihmissuhteisiin tai viivästyksiin työelämässä, vain muutamia seurauksia mainitakseni.

Jotkut etsivät torjuntakeinoa, mutta tuloksetta. Uusin kikka, joka tosin on herättänyt paljon epäluottamusta, kiistoja ja jopa huvittuneisuutta, ovat Internetissä tarjottavat ravintolisät “vitkastelua vastaan”.

Oletetut lääkkeet, jotka lupaavat lopettaa viivyttelyn, sisältävät magnesiumia, omega 3 -rasvahappoja ja bacopa monnieria (tunnetaan yleisesti nimellä vesi-iisoppi). Mielenkiintoista on, että yksikään asiantuntija ei hyväksy hypoteettisten lääkkeiden sisältämien komponenttien tehokkuutta.

Silti monet päätyvät ostamaan näitä ”lääkkeitä”, koska he todella haluavat lopettaa tämän huonon tapansa viivytellä asioissa.

Toisaalta tieteen mukaan terveellisiin ruokiin perustuvan ruokavalion ravintoaineet ovat tehokkaita vitkastelua vastaan säännöllisen liikunnan lisäksi, tietysti aina lääkäreiden ohjauksessa.

Seuraava askel on muuttaa käytöstäsi. Raamattu itse ohjaa meitä tässä suhteessa:

“Palvelkaa kukin toistanne sillä armolahjalla, jonka olette saaneet, Jumalan moninaisen armon hyvinä haltijoina.” (1 Piet. 4:10)

Tässä Raamattu opastaa jokaista käyttämään hyväkseen omia kykyjään sen sijaan, että tuhlaa aikaansa viivyttelyyn ja heittäen pois Jumalalta saamansa lahjan.

Tätä näkökohtaa käsitellään myös vertauksessa kymmenestä talentista (lue Matteus 25:14–30). Tämä on esimerkki, joka käsittelee pääomaa, investointeja ja yrittäjyyttä, niukkojen taloudellisten resurssien asianmukaista käyttöä ja proaktiivisuutta.

Tämän vertauksen avulla Herra Jeesus pyrki inspiroimaan ihmisiä toimimaan aina älykkäästi niillä kyvyillään ja voimavaroillaan, joita heillä on, jotteivät he joutuisi mukautumaan.

Joten jos todella haluat nujertaa viivyttelyn tavan, jätä sivuun epäilyttävät ratkaisut, kuten lisäravinteet ilman tieteellistä perustetta, vaan suunnittele rutiinisi, erota kiireellinen vähemmän tärkeästä ja mikä tärkeintä, vältä häiriötekijöitä.

Käytä aikasi viisaasti, sillä elämä vaatii ponnistelua kehittyäksesi ja saavuttaaksesi tavoitteesi.

Lopuksi on välttämätöntä luoda yhteys Jumalaan ja etsiä ohjeita, joita Hänen sanassaan tarjotaan, ja on kaikkien saatavilla Raamatun kautta.

Viikoittaisissa maanantain “Onnistuminen Jumalan kanssa” -kokouksissa saat pyhiin kirjoituksiin perustuvia oppitunteja ja neuvoja edistyäksesi ja saavuttaaksesi ammatilliset unelmasi. Sinua rohkaistaan tekemään oikeita investointeja osallistumalla näihin viikoittaisiin kokouksiin.

Jumalan Sanassa on monia lupauksia vaurauden ja yltäkylläisyyden suhteen, mikä todistaa, että Jumala haluaa sinun saavan parasta, mitä maailmalla on tarjota. Kuitenkin saavuttaaksesi tämän lupauksen sinun on ensin tehtävä liitto Jumalan kanssa ja annettava Hänen ohjata askeleitasi.

Älä unohda tuoda mukanasi projektejasi ja tavoitteitasi talouteesi liittyen esiteltäväksi Jumalalle rukouksessa. Ota kaikki irti tuomalla muistivihko ja kynä mukaasi kokouksiin, jotta voit tehdä muistiinpanoja oppitunnista.

Ennen kaikkea pistä kaikki oppimasi käytäntöön ja katso talouselämäsi alkavan kukoistaa!

Tapahtuma: Hyvinvointi Jumalan kanssa

Päivämäärä ja aika: maanantai klo 10 ja 18 englanniksi (myös klo 15 portugaliksi)